Avizarea daunei la asigurator se face imediat dupa producerea acesteia sau imediat ce ati luat la cunostinta de producerea acesteia prin telefon catre Call center, accesand adresa WEB sau la centrul de daune al acestuia.
Asigurator |
Adresa WEB |
ALLIANZ TIRIAC |
|
ASIROM |
|
EUROINS |
|
GENERALI |
|
ALLIANZ TIRIAC UNIT | https://allianztiriacunit.ro/daune/ |
GROUPAMA |
|
OMNIASIG |
|
UNIQA |
Avizarea daunei presupune furnizarea informatiilor despre eveniment:
• datele de identificare si de contact ale persoanelor implicate in eveniment, in special ale celui care face avizarea, ale persoanei care conducea autovehiculul atat cel asigurat, cat si cel pagubit, daca este cazul;
• cauzele si imprejurarile in care s-a produs evenimentul, inclusiv detalii despre locul evenimentului si momentul producerii acestuia – data, ora;
• datele de identificare ale autovehiculelor implicate in eveniment sau a echipamentelor avariate/furate;
• detalii cu privire la locatia si starea bunului avariat ( daca este sau nu deplasabil) in vederea stabilirii locului in care se va efectua constatarea daunei de catre un reprezentant al asiguratorului.
Dupa furnizarea acestor date veti primi numarul de dosar care trebuie retinut si prezentat la punctul de constatare, totodata veti primi toate informatiile necesare pentru efectuarea constatarii daunei.
Pentru avariile usoare constatarile se vor efectua de catre reprezentantii asiguratorului, fara alte documente de la Politie.
In cazul furturilor (atat partiale cat si totale), este obligatorie avizarea acestora la Sectia de Politie in raza careia s-a constatat disparitia bunului, apeland la serviciul de urgenta 112, in maxim 24 de ore de la data constatarii disparitiei. Tot in maxim 24 de ore de la data avizarii la Politie, este necesara avizarea furtului si la asigurator.
1. DOSARE INSTRUMENATE PE POLITA CASCO:
• Cartea de identitate/buletinul de identitate al asiguratului sau delegatului (original si copie);
• Permis conducere al persoanei care se afla la volan in timpul producerii evenimentului (original si copie);
• Certificat de inmatriculare al autovehiculului avariat cu inspectia periodica valabila la data producerii evenimentului (original si copie);
• Asigurarea CASCO in copie sau cel putin seria si numarul politei (copie);
• Proces verbal, Anexa 2 de la politie sau orice act emis de Politie din care sa reiasa cum si cand s-a intamplat evenimentul si, daca este cazul, cine este vinovat de producerea daunei (in original);
• Imputernicire de la societate, in situatia in care asigurat este o persoana juridica (in situatia bunurilor achizitionate in leasing este necesara ca aceasta imputernicire sa fie valabila la data deschiderii dosarului de dauna);
• Procura notariala in cazul in care proprietarul este o persoana fizica, iar persoana care deschide dosarul de dauna este diferita de acesta;
• In cazul furtului total este necesara predarea tuturor randurilor de chei ale autoturismului si a talonului masinii. Nerespectarea acestei obligatii atrage dupa sine respingerea la plata a dosarului de dauna
Copiile documentelor mentionate mai sus vor fi predate la dosarul de dauna, impreuna cu documentele de la Politie in original (daca exista) si impreuna cu toate randurile de chei (in cazul furtului total).
2. DOSARE INSTRUMENTATE PE POLITA RCA
• Cartea de identitate/buletinul de identitate al asiguraturlui sau delegatului (original si copie);
• Permis conducere al persoanei care se afla la volan in timpul producerii evenimentului (original si copie);
• Certificat de inmatriculare al autovehiculului avariat cu inspectia periodica valabila la data producerii evenimentului (original si copie);
• Proces verbal, Anexa 2 de la politie sau orice act emis de Politie din care sa reiasa cum si cand s-a intamplat evenimentul si, obligatoriu, cine este vinovat de producerea daunei (in original);
• Imputernicire de la societate, in situatia in care asigurat este o persoana juridica;
• Procura notariala in cazul in care proprietarul este o persoana fizica, iar persoana care deschide dosarul de dauna este diferita de acesta;
• Constatarea amiabila completata si semnata de catre partile implicate, in cazul daunelor usoare (vezi mod completare Constatare amiabila)
3. Dosare instrumentate pe polita CARTE VERDE
• Cartea de identitate/buletinul de identitate al asiguratului sau delegatului (original si copie);
• Permis conducere al persoanei care se afla la volan in timpul producerii evenimentului (original si copie);
• Certificat de inmatriculare al autovehiculului avariat cu inspectia periodica valabila la data producerii evenimentului (original si copie);
• Proces verbal, Anexa 2 de la politie sau orice act emis de Politie din care sa reiasa cum si cand s-a intamplat evenimentul si, obligatoriu, cine este vinovat de producerea daunei (in original);
• Imputernicire de la societate, in situatia in care asigurat este o persoana juridica;
• Procura notariala in cazul in care proprietarul este o persoana fizica, iar persoana care deschide dosarul de dauna este diferita de acesta;
• Constatarea amiabila completata si semnata de catre partile implicate, in cazul daunelor usoare (vezi mod completare Constatare amiabila).
• In functie de tara in care se produce evenimentul, exista specificat pe spatele cartii verzi numarul de telefon al Biroului de asigurari la care va puteti adresa, numar disponibil non-stop;
• In situatia in care evenimentul s-a produs in afara granitelor tarii, pe langa documentele de mai sus, persoana implicata in eveniment trebuie sa completeze o declaratie prin care sa specifice imprejurarile in care s-a produs evenimentul;
• Daca persoana vinovata este proprietara unui autovehicul inmatriculat in strainatate, constatarea se efectueaza de catre reprezentantii Biroului de asigurari de autovehicule din Romania (B.A.A.R.) sau la asiguratorul CASCO (atasandu-se la dosar inclusiv constatul amiabil si asigurarea celui vinovat prin care sa se dovedeasca faptul ca dosarul este cu regres catre societatea de asigurari la care cel vinovat a avut incheiata asigurarea obligatorie).
Modalitate de efectuare reparatie a bunului avariat in urma producerii unui eveniment asigurat:
• Reparatia se poate face in unul din service-urile partenere ale asiguratorului cu care acesta are decontare directa. Asiguratorul va achita contravalaoarea reparatiei direct catre service, mai putin fransiza prevazuta in contractul de asigurare.
• Reparatia se va face in service-ul preferat de d-voastra urmand a va recupara ulterior de la asigurator contravloarea reparatiei.
Mentionam ca in cazul bunurilor achizitionate in leasing reparatia trebuie efectuata in service-urile agreate de catre Asigurator.
1. In cazul daunelor partiale:
Dupa finalizarea reparatiei, Asiguratorul transmite service-ului acceptul de plata dupa ce vor fi depuse urmatoarele documente:
• Devizul final de reparatie;
• Factura de reparatie – in original;
• Cerere de despagubire semnata (si stampilata) de catre proprietar (in cazul bunurilor achizitionate in leasing, de catre societatea de leasing) si completata cu toate datele in vederea acordarii despagubirii.
2. In cazul daunelor totale:
• Devizul final de reparatie;
• Cerere de despagubire semnata (si stampilata) de catre proprietar (in cazul bunurilor achizitionate in leasing, de catre societatea de leasing) si completata cu toate datele in vederea acordarii despagubirii;
• In cazul in care proprietar este societatea de leasing, instrumentarea dosarului de dauna de la data primirii instiintarii de dauna totala va fi administrata de catre UniCredit Insurance Broker.
Utile:
• Pentru a verifica daca vehiculul este asigurat interogheaza baza de date comuna: https://www.aida.info.ro/